Czas oczekiwania na wybrane usługi powinien wynosić nie więcej niż:
W przypadku realizacji preferencji Ubezpieczonego odnośnie lokalizacji, terminu bądź lekarza, terminy ustalane są indywidualnie, z uwzględnieniem dostępności danego świadczenia zdrowotnego. W takim przypadku TUW PZUW jest zobowiązany do realizacji świadczenia w terminie 30 dni od dnia zawiadomienia o zdarzeniu.
Gdy TUW PZUW nie jest w stanie zrealizować świadczenia w terminie wskazanym w tabeli, Ubezpieczony ma prawo skorzystać z usługi medycznej w dowolnej placówce medycznej na terenie RP, w zakresie zgodnym z wybranym przez Ubezpieczonego wariantem. TUW PZUW zwróci w takim przypadku koszt wizyty w wysokości 100% udokumentowanego kosztu usługi medycznej. Zgodę na zwrot ubezpieczonemu kosztu potwierdza infolinia medyczna.
Wskazane terminy dostępności nie dotyczą okresu obowiązywania stanu epidemii, pandemii lub stanu zagrożenia epidemicznego, a także innych sytuacji, w których placówki nie mają możliwości przyjmować pacjentów w tradycyjnej formie i realizują świadczenia w formie konsultacji telefonicznych lub innej bezkontaktowej formie.