• dzwoniąc na Infolinię medyczną: 801 405 905 albo 22 505 15 48 (Infolinia udziela również informacji o usługach realizowanych w poszczególnych placówkach medycznych oraz o zakresie terytorialnym wizyt domowych)
  • logując się do serwisu https://moje.pzu.pl (Aplikacja pozwala na samodzielne wyszukanie usług realizowanych w poszczególnych placówkach medycznych oraz wybranie konkretnego terminu i lekarza)

Czas oczekiwania na wybrane usługi powinien wynosić nie więcej niż:

Konsultacja lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej (internisty, lekarza rodzinnego oraz pediatry, w przypadku chorych dzieci)
1 dzień roboczy
Konsultacje pozostałych lekarzy specjalistów
5 dni roboczych
Badania laboratoryjne i RTG
5 dni roboczych
Badania diagnostyczne oraz RTG
5 dni
Pozostałe badania diagnostyczne
10 dni roboczych
Wizyta domowa
8 godzin

W przypadku realizacji preferencji Ubezpieczonego odnośnie lokalizacji, terminu bądź lekarza, terminy ustalane są indywidualnie, z uwzględnieniem dostępności danego świadczenia zdrowotnego. W takim przypadku TUW PZUW jest zobowiązany do realizacji świadczenia w terminie 30 dni od dnia zawiadomienia o zdarzeniu.

Gdy TUW PZUW nie jest w stanie zrealizować świadczenia w terminie wskazanym w tabeli, Ubezpieczony ma prawo skorzystać z usługi medycznej w dowolnej placówce medycznej na terenie RP, w zakresie zgodnym z wybranym przez Ubezpieczonego wariantem. TUW PZUW zwróci w takim przypadku koszt wizyty w wysokości 100% udokumentowanego kosztu usługi medycznej. Zgodę na zwrot ubezpieczonemu kosztu potwierdza infolinia medyczna.

Wskazane terminy dostępności nie dotyczą okresu obowiązywania stanu epidemii, pandemii lub stanu zagrożenia epidemicznego, a także innych sytuacji, w których placówki nie mają możliwości przyjmować pacjentów w tradycyjnej formie i realizują świadczenia w formie konsultacji telefonicznych lub innej bezkontaktowej formie.